Markaların Sosyal Medyada Yapmaya Devam Ettigi Yanlıslar

Facebook tüm dünyada 1 milyardan fazla fazla üyeye sahip. Twitter 400 milyon kullanıcıyı aştı, Linkedin ise 200 milyon kullanıcıya ulaştı. Küçük ölçekli iş sahipleri bu platformların avantajlarından faydalanmaya çalışıyorlar fakat pek azı beklentilerine ulaşıyor. Çoğu iş sahibini cezbeden şey sosyal ağlarda kendilerini tanıtmak ve  mesajlarını yaymak.fakat bir pazarlamacı gibi düşünmeyi bırakıp müşteri gibi düşünmeye başlarsanız,sosyal medyanın, medyadan çok “sosyal” olduğunu ve işin sırrının dikkatle dinlemek, güzel hikayeler anlatmak, başkalarının ilgileneceği şeyler göstermek ve dürüst ve güvenilir olmak olduğunu anlayacaksınız. Önemli olan beğenilebilir olmak.

İşte sosyal medyada daha beğenilebilir ve başarılı olabilmek için 5 püf noktası:

1. Öncelikle dinleyin ve asla dinlemekten vazgeçmeyin

İlk tweetinizi atmadan önce insanların sektörünüz ve rakipleriniz hakkında neler söylediğini aratın. Arama yaparken potansiyel müşterilerinizin kullanabileceği kelimeleri kullanın. Örneğin muhasebeciyseniz twitterda “muhasebeci arıyorum” kelimelerini kullandıkları tweetlere bakmalısınız.

2.Müşterilerinize sizi beğenmelerini ve takip etmelerini söylemek yerine neden bunu yapmaları gerektiğini anlatın

Baktığınız her yerde “bizi facebookta beğenin” ve “bizi twitterda takip edin” butonlarını görürsünüz. Neden? Nasıl? Müşterilerinize sizinle sosyal ağlarda iletişim kurmaları için bir neden vermelisiniz. “Facebook sayfamızı beğenin” ile “.. ile ilgili sorularınızın cevapları için sayfamızı beğenin” cümlelerinin arasındaki farkı anlamalısınız.

3.Neden soru sormalı?

Facebook gönderinize neden cevap alamadığınızı merak ediyorsanız, muhtemelen soru sormadığınız içindir. Sosyal medya kendi reklamınız için değil daha çok bağlantı kurma ve sohbet etmek içindir. Eğer bir pizzacı Facebook gönderisine “2 orta boy pizza 10 lira” yazarsa kimseden yorum almayacak ve dolayısıyla kimseye görünmeyecektir. Eğer aynı pizzacı “En sevdiğiniz pizza malzemesi hangisi?” diye sorarsa insanlar cevap verecek ve gönderinizi daha fazla insan görecektir. Bu konuyu daha iyi anlayabilmek için “Edgerank” hakkında bilgi edinmenizi öneririz.

4. Fotoğraf ve Video paylaşmak

Facebook’un 7 sene içinde 1 milyar kullanıcıya ulaşmasının en önemli sebeplerinden biri insanların fotoğrafları çok sevmesi. Fotoğraflar ve videolar, sözcüklerin yapamayacağı şekilde kendinizi anlatmanızı sağlar. Büyük bir prodüksiyon bütçesine ihtiyacınız yok. Müşterilerinizin, çalışanlarınızın, işinizle ilgili güzel şeylerin fotoğraflarını ya da videolarını çekip Facebook, Twitter ve Linkedin’e yükleyebilirsiniz. Bazen bir fotoğraf bin kelimeden, bir video ise bin fotoğraftan daha etkilidir.

5.Günde en az yarım saatinizi sosyal medyaya ayırın

Eğer bir gazete ya da radyo reklamı satın almış olsaydınız 5 dakikanızı bile harcamanız gerekmezdi. Fakat sosyal medyada Öğrenmeniz ve takip etmeniz gereken yeni fırsatlar ve yeni alanlar sürekli güncelleniyor. Zamanınızı okumaya, öğrenmeye, dinlemeye, yanıtlamaya ve gerçek sohbetlere ayırın. Sosyal medyada ayırdığınız zaman, işinize fayda olarak geri dönecektir.Tüm bunlarla beraber şu altın kuralı takip edin; siz olsaydınız kendi işinizi sosyal medyada takip eder miydiniz?

Orjinal yazı için: http://www.ducttapemarketing.com/blog/2012/07/02/what-most-small-businesses-are-doing-wrong-social-media-and-5-tips-for-success-2/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s